Smørrebrød med roastbeef

Opskrift højtbelagt smørrebrød roastbeef


Ingredienser
1 skive rugbrød
Smør
1 salatblad (Lolla bionda, ærtesalat, friseé)
3 skiver tyndtskåret roastbeef
Remoulade
1 stor syltet agurk
Syltede jalapenos
3 kartoffelchips
Ristede løg
Karse
Rød skovsyre eller brøndkarse

Så fortsætter jeg kampagnen; Stop kedelige rugbrødsmader. Jeg hader tørre klapsammenmader, som vokser sig store i mundhulen, indtil en stor gylp sætter sig fast i svælget og giver en kvælningsfornemmelse.


Roastbeef er ikke noget billigt pålæg, så lad være med at ødelægge rugbrødsmaden, ved at tilberede det røvkedeligt, som på billedet ovenover.

Nu får du en brugsanvisning til en rigtig roastbeef smørrebrød. Belig rugbrødet i den rækkefølge ingredienserne er listet op. Dog med et forbehold, det skal gøres med kærlighed, ikke med umotiveret vold. Roastbeef skiverne skal ikke klaskes fladt på brødet, men foldes pænt, det giver smørrebrødet fylde. Kom rigeligt med remoulade på, det skal holde på pyntet. Brug aldrig syltede agurkskiver, de er total slatne, gem dem til dine hotdogs. Brug hele syltede agurker, og gerne de helt tykke. Skær dem diagonalt i skiver, det pynter. Jeg er ikke den store tilhønger af peberrod, så dem har jeg skiftet ud med syltede jalapenos, lidt spice må jo ikke mangle. Kartoffelchips giver lidt knas og salt, desuden pynter det enormt. Pynt til sidst med ristede løg, karse, rød skovsyre eller brøndkarse.


Se også mine andre smørrebrød.

0 kommentarer:

Faste læsere

Madblogstoppen

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP